Publicity Bee
logo
 

Branding

Branding

19 juni 2018

Bij branding wordt vaak alleen gedacht aan logo, visitekaartjes, huisstijl op de website en het logo op papier, pennen, banners, etc.. Maar branding is veel meer. Als voorbeeld kijken we naar Nike. Nike is geen producent van schoenen. Nike is vooral een sterk merk, een visie, een marketingstrategie.

Het consistent, coherent en continue uitdragen van de merkidentiteit noemen we branding. Met andere woorden: branding is het verhaal wat je uitstraalt naar buiten. Misschien ben ik je nu al kwijt maar het is belangrijk dat je verhaal naar buiten (en binnen de organisatie!) consequent blijft.

VERHAAL

Misschien denk je over je (personal) branding en weet je eigenlijk helemaal niet zo goed hoe je je verhaal vertelt aan je (potentiële) klanten. Spreek je de mensen me u of je aan? Schrijf je vanuit ik of wij? Wel of niet je gezicht laten zien? Wie is je doelgroep nou eigenlijk?

Daarom is het goed om daar eens goed voor te gaan zitten. Voordat ik met mijn klanten aan de slag ga, ga ik vaak een brandingsessie met hun aan. Een leuke, creatieve sessie om te kijken waar jouw bedrijf nou eigenlijk voor staat en wat jouw verhaal is.

Wil je ook zo’n branding sessie? Neem dan contact met me op via hello@publicitybee.com.